جشنواره ملی عکس آیات آبان ماه در کرمان برگزار می شود بازگشت Back

مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد  گفت:جشنواره ملی عکس آیات آبان ماه امسال در کرمان برگزار می شود.

 
به گزارش ایسنا منطقه کویر، " اصغر امیرنیا" امروز ۱۳ شهریورماه در نشست خبری رونمایی از پوستر جشنواره ملی عکس "آیات" اظهار کرد: تلاش دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت بر این بوده که بتواند از ابزارهای مختلف برای توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی استفاده کند و یکی از ابزارهایی که می توانیم به نحو شایسته از آن بهره ببریم، هنر است.
 
وی افزود: ابزار هنر زبان همگانی است و نیازی به محل جغرافیایی، زبان گویشی و مذهب یا دین خاصی ندارد و زمانی که برای اعتقادات و باورها از هنر استفاده کنیم در همه جای جهان قابل فهم است.
 
امیرنیا با بیا اینکه در حوزه قرآن و عترت سه برنامه اصلی از جمله برگزاری هفته های قرآن و عترت و جشنواره های ملی و بین المللی را در دستور کار قرار داده ایم، تصریح کرد: ۱۶  جشنواره در رشته های مختلف تدارک دیده ایم که هیچ هنرمند و اصحاب فرهنگ و هنری از آن محروم نباشد.
 
وی با اشاره به جشنواره ملی عکس "آیات" بیان کرد: در آبان ماه امسال دومین جشنواره عکس را برگزار می کنیم که به صورت دو سالانه است و دو سال قبل در استان البرز برگزار شد که ۱۵۴۰ اثر در این جشنواره به نمایش در آمد.
 
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد  گفت: مخاطب باید از تصویری که مقابل او قرار می گیرد درکی داشته باشد و تصاویر دینی حساسیت بیشتری دارند.
 
وی افزود: متاسفانه فکر می کنیم در سوژه های دینی و مذهبی موضوع برای کار هنری کم است در حالی که اینگونه نیست و تمام تلاش ما بر این است سمت و سوی فعالیت ها را به سمت باورهای دینیِ درست و منطقی مردم سوق بدهیم.
 
امیرنیا تصریح کرد: امیدواریم این جشنواره بتواند گامی در جهت توسعه و ترویج قرآن کریم بردارد و استان کرمان در این جشنواره زمینه دیده شدن هنرمندان عکاس استان را فراهم کند.
 
به گزارش ایسنا، "مهدی جعفری" عضو هیئت داوران جشنواره ملی عکس آیات در این نشست گفت: این جشنواره 5 محور براساس مضامین قرآنی دارد و در چهار بخش ملی، استانی، ویژه و مردمی برگزار خواهد شد که بخش ویژه با محوریت پرهیز از اسراف است.
 
وی افزود: سایت جشنواره از امروز فعال و ثبت نام آغاز شده و علاقمندان می توانند برای ثبت نام به آدرس www.ivaquran.ir مراجعه کرده و آثار خود را که حداکثر مربوط به دو سال گذشته باشد، بارگذاری نمایند و مهلت ثبت نام تا ۲۱ مهرماه امسال است.
 
در این نشست از پوستر جشنواره ملی آیات با عنوان "قرآن، معنای زندگی" رونمایی شد.

خبرگزاری ایسنا 

تاریخ خبر:  1397/06/14